Tuesday, December 7, 2010

Η μετάβαση..





 Το 1964 ο Σοβιετικός αστρονόμος Nikolai kardashev δημιούργησε την "κλίμακα καρντάσιεβ" ως ένα μέσο μέτρησης του τεχνολογικού πολιτισμού του ανθρώπινου είδους αλλά και του πολιτισμού οποιονδήποτε άλλων "λογικών όντων" που θεωρητικά μπορεί να υπάρχουν στα 300 εξεκατομμύρια αστέρια ( 3 × 1023) του ορατού σύμπαντος. Τα 300 εξεκατομμύρια για να γίνουν πιο κατανοητά ως αριθμός επίσης μεταφράζονται και ως 3τρισεκατομμύρια100δισεκατομμύρια. Και να φανταστείτε πως αυτός είναι ο αριθμός μονάχα από το ορατό σύμπαν, αυτού που μπορούμε δηλαδή να παρατηρήσουμε σήμερα με τα τηλεσκόπια μας.

Ο Καρντάσιεβ λοιπόν στηριζόμενος στο υποθετικό σενάριο να υπάρχουν και άλλου είδους εξωγήινα νοήμον όντα, δημιούργησε αυτή τη κλίμακα με σκοπό να ορίσει τα επίπεδα πολιτισμού που δυνητικά θα μπορούσαν να φτάσουν αυτοί οι πολιτισμοί σε βάθος πολλών εκατομμυρίων χρόνων αν δεν αυτοκαταστρέφονταν. Εχετε κατα νου πως το ανθρώπινο είδος θεωρείται ηλικιακά μονάχα 200 χιλιάδων χρόνων και η γνώση για την καταγεγραμμένη ιστορία μας πάει πίσω το πολύ μονάχα μερικές δεκάδες χιλιάδες χρόνια αν βάλει κανείς μέσα ακόμη και τους μύθους και τις δοξασίες.

Ο Καντάρσιεβ όρισε πως μπορεί να υπάρξουν στο σύμπαν τρία επίπεδα πολιτισμένων όντων

Το τύπου 1, 2 και 3

Οι πολιτισμοί τύπου 1 είναι αυτοί οι οποίοι θεωρητικά έχουν αναπτύξει την τεχνολογία να εκμεταλλεύονται την ενέργεια ενός ολόκληρου πλανήτη

Οι πολιτισμοί τύπου 2 αυτοί έχουν αναπτύξει τέτοια τεχνολογία που να μπορούν να εκμεταλλεύονται πλήρως την ενέργεια ενός ηλιακού συστήματος και εν τέλει ενός άστρου

Και τέλος οι πολιτισμοί τύπου 3  είναι αυτοί που έχουν την τεχνολογία να εκμεταλλεύονται και να κατοικούν ολόκληρο τον γαλαξία τους.



Ερωτηθείς για το που κατατάσσει την ανθρωπότητα ο Καντάρσιεβ απάντησε προκλητικά: "Στη κλίμακα 0" είμαστε πολιτισμός τύπου 0 από τη στιγμή που υπάρχουν ακόμη πολέμοι δεν είμαστε πολιτισμένοι ακόμη. Η ανθρωπότητα δεν έχει εξελιχθεί αρκετά για να μπορεί να θεωρηθεί καν πολιτισμός πόσο μάλλον τεχνολογικός πολιτισμός τύπου 1. Διότι η ανθρωπότητα στην ουσία δεν εκμεταλλεύεται ακόμη την πραγματική ενέργεια του πλανήτη αλλά την ενέργεια νεκρών φυτών * (δηλαδή πετρέλαιο). Αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμός Τύπου1 διότι τα ορυκτά καύσιμα αν και προέρχονται από τον πλανήτη δεν είναι ουράνιο σώμα και πραγματεύονται άλλα μεγέθη καθότι είναι μονάχα το ένα θραύσμα της πραγματικής ενέργειας ενός πλανήτη και εξάλλου μόλις αυτά εξαντληθούν ο πολιτισμός αυτόματα παύει να υπάρχει. Ο τεχνολογικά ανεπτυγμένος πολιτισμός δηλαδή σύμφωνα με τον Καρντάσιεβ είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την αξιοποίηση της υπάρχουσας ενέργειας συμπαντικών σωμάτων όχι την παρασιτική κατανάλωση πόρων. Για να μας δώσει να καταλάβουμε τη πρωιμότητα του τεχνολογικού μας πολιτισμού παρομοίασε την σημερινή εποχή με την εποχή πριν ο άνθρωπος ανακαλύψει την αγροκαλλιέργεια και την κτηνοτροφία. Ακόμη δηλαδή τρεφόμαστε ενεργειακά κυνηγώντας  και όχι καλλιεργώντας Η πραγματική τεχνολογική ανάπτυξη και η ένταξη του πολιτισμού μας στη κατηγορία ένα προϋποθέτει μία σειρά απο παραστάσεις τις οποίες ο υπάρχων πολιτισμός μας δεν διαθέτει ακόμη.

Οπως δηλαδή: Ο πολιτισμός τύπου 1 ακόμη και στα πρώιμα στάδια του αξιοποιεί για τις ανάγκες του την ενέργεια που παράγεται αυτόματα από την ύπαρξη του πλανήτη διότι η ενέργεια ενός ουράνιου σώματος (πλανήτης/άστρο/γαλαξίας) σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με την ενέργεια που παράγεται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Ο πλανήτης με την δραστηριότητα του παράγει ή καλύτερα ανακυκλώνει συνεχώς ενέργεια και ο ρόλος της τεχνολογίας είναι να βρει τους τρόπους να μετατρέψει αυτού του είδους τις διεργασίες σε ηλεκτρική ενέργεια. Προς το παρόν 100 χρόνια μετά την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού χρησιμοποιούμε στην ουσία ακόμη την πιο πρωτόλεια μορφή παραγωγής ηλεκτρισμού: τη φωτιά. Αν και παρότι πάμπολλες μελέτες έχουν δείξει πως υπάρχουν επιστημονικοί τρόποι ο άνθρωπος να εκμεταλλευτεί τις αυτοανανεώσιμες πηγές ενέργειας του πλανήτη εν τούτοις η υλοποίηση τους εμποδίζεται λόγω του υψηλού χρηματικού τους κόστους.

Για παράδειγμα η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών κυττάρων σε ένα μόνο μέρος της έρημου της Σαχάρας μπορεί να τροφοδοτήσει  τις ανάγκες ολόκληρης της ανθρωπότητας, και πέραν αυτών των συμβατικών δυνατοτήτων ηλιακής αιολικής υδροηλεκτρικής ενέργειας. Υπάρχει και η άσβεστη πηγή της γεωθερμικής ενέργειας. Της ενέργειας δηλαδή που παράγεται αέναα και σε απέραντη αφθονία από την γεωθερμική δραστηριότητα ενός πλανήτη. Οι επιστήμονες θεωρούν πως ένας πλήρως ανεπτυγμένος πολιτισμός τύπου 1 στα τελικά του στάδια μπορεί να αναπτύξει τέτοια τεχνολογία που να μπορέσει τελικά να επιβιώνει χωρίς την ύπαρξη του άστρου του (που μοιραία κάποτε θα εκλείψει) μετατρέποντας ολόκληρο τον πλανήτη του σε ένα τεράστιο διαστημόπλοιο που θα μπορεί να τον οδηγήσει σε ένα άλλο πλανήτη ή ακόμη σε ένα άλλο άστρο.
Πολιτισμοί τύπου 1 στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας ήταν π.χ. ο Πλανίτης του Superman Κρύπτον ο οποίος θεωρητικά μετά από δισεκατομμύρια χρόνια ύπαρξης και εξάντλησης όλων των φυσικών  του πόρων και χωρίς ενεργό άστρο είχε φτάσει πλέον στα τελικά στάδια ύπαρξης. Οι άνθρωποι του πλανήτη παρήγαγαν τεχνητά ατμόσφαιρα για να τους συντηρήσει μιας και ο πλανήτης ήταν ανίκανος να συντηρήσει βλάστηση χρησιμοποιώντας μέχρι και την τελευταία ρανίδα ενέργειας του εσωτερικού πυρήνα. Τελικά ο πλανήτης καταστρέφεται και μαζί  του πεθαίνουν και οι εναπομείναντες κάτοικοι μιας και απέτυχαν να φτάσουν στη κατηγορία 2.

Πολιτισμός κατηγορίας 2 είναι ο πολιτισμός που έχει αναπτύξει τέτοια τεχνολογία που μπορεί να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ενέργεια που παράγει ένα ηλιακό σύστημα και εν τέλει ένα αστέρι. Κατασκευάζοντας σταδιακά ένα διαστημικό πλέγμα γύρω από το άστρο   Στη ταινία Star Trek: The Next Generation Οι πρωταγωνιστές συναντάνε ένα τέτοιο εγκαταλελειμμένο αστέρι από ένα πολιτισμό που θεωρητικά δεν κατάφερε να φτάσει στη κατηγορία 3

Κατηγορία 3

Είναι ο πολιτισμός που έχει αναπτύξει τέτοια τεχνολογία που μπορεί να ταξιδεύει με ευκολία σε όλους τους πλανήτες και τα άστρα του γαλαξία του δαμάζοντας την ενέργεια τους. Αυτός ο πολιτισμός είναι οι εξωγήινοι στη ταινία Stargate που θεωρητικά σύμφωνα με την ταινία είχαν έρθει και στο δικό μας πλανήτη κτίζοντας τις πυραμίδες. Οπως καταλαβαίνετε μιλάμε για πολύ θεωρητική επιστημονική φαντασία. Ομως καλό είναι να αφήνουμε το μυαλό μας να ταξιδεύει στα άστρα που και που, οι άνθρωποι εξάλλου για χιλιάδες χρόνια κοίταζαν τα άστρα όχι το χαζοκούτι.

Επανερχόμαστε στη κλίμακα Καρντάσιεβ  στην οποία αργότερα οι Αμερικανοί αστρονόμοι δημιούργησαν υποδιαιρέσεις για να εντάξουν σε αυτή με το ζόρι το ανθρώπινο είδος και ταυτόχρονα την ματαιοδοξία τους. Ο ανθρώπινος πολιτισμός λοιπόν έχει κατηγοριοποιηθεί ως πολιτισμός επιπέδου/τύπου 0.7 σύμφωνα πάντα με την ενεργειακή  μας κατανάλωση και όχι τις υπόλοιπες ειδικές παραμέτρους του Καρντάσιεβ.

Τι σημαίνει ο Πολιτισμός τύπου 0.7;
 
Θεωρητικά σημαίνει πως μπορεί να προβλέψουμε το πότε ακριβώς θα μπορέσουμε να γίνουμε πολιτισμός τύπου 1. Και αυτό σύμφωνα με την κλίμακα μπορεί να γίνει μέσα στα επόμενα 50-100 χρόνια. Αν όμως δεν καταφέρουμε να κάνουμε τη μετάβαση τότε σύμφωνα με το παράδοξο του Fermi πολύ απλά θα αυτοκαταστραφούμε.

Η μεγάλη μετάβαση και το παράδοξο του Fermi

Το παράδοξο του Fermi προκύπτει διότι παρόλο που μαθηματικά θα έπρεπε να υπάρχουν χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια άλλου τύπου προηγμένοι πολιτισμοί στο σύμπαν/ ακόμη και στο γαλαξία μας εν τούτοις δεν συναντήσαμε ποτέ κανένα! Ούτε ένα ραδιοκύμμα, ούτε ένα απτό αποδεικτικό στοιχείο άλλης νοήμουσας ζωής στο σύμπαν, επομένως κάτι πρέπει να υπάρχει που να μειώνει δραματικά τις πιθανότητες ενός οργανισμού να αναπτυχθεί σε τέτοιο σημείο που να μπορέσει να παράξει πολιτισμό Τύπου 1 , 2 ή 3.  Εκτός και αν υποθέσουμε πως η απουσία τους είναι φαινομενική επειδή  δεν έχουμε αναπτύξει ακόμη την τεχνολογία να τους κατανοήσουμε. Μία τέτοια κλασσική σκηνή επαφής πολιτισμού τύπου 3 με υποδιαίστερες μορφές ζωής είναι η εναρκτήρια σκηνή στην Οδύσσεια του Διαστήματος του Stanley Cubrick:




Ενα άλλο παράδειγμα είναι η τελική σκηνή στη ταινία The Box που παρουσιάζει ένα ανώτερο πολιτισμό τύπου 3 να παρατηρεί τη συμπεριφορά και την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων με σκοπό να κρίνει αν το είδος μας θα αποτελέσει κίνδυνο στο δικό τους είδος στο απώτερο μέλλον. Για να κρίνουν έδιναν ένα κουτί στους ανθρώπους και έθεταν το δίλημμα: 1.000.000 δολάρια για να πατηθεί το κουμπάκι μέσα στο κουτί το οποίο θα προκαλούσε αυτόματα τον θάνατο ενός ανθρώπου τον οποίο ούτε τον ξέρατε ούτε θα τον γνωρίζατε ποτέ. Ενα εκατομμύριο δηλαδή για να πατήσετε ένα κουμπάκι που θα σκοτώσει ένα άγνωστο.

Εσείς θα το πατούσατε;

Ο σκοπός αυτού του υποθετικού πειράματος ή αυτού του ηθικού διλήμματος αν θέλετε είναι φυσικά να παρατηρηθεί η πραγματική φύση του ανθρώπινου  είδους ή  να διακριθεί η αίσθηση της ηθικής του μέσα σε αυτό το περιβάλλον και τους κανόνες που όρισε έφτιαξε/επέλεξε για να ζει. Αν δηλαδή  τελικά ιεραρχούμε υψηλότερα την δική μας καλοπέραση από τη ζωή του συνανθρώπου μας. Αν θεωρούμε πιο σημαντική την ανθρώπινη ζωή ή τα υλικά αγαθά. Αν τελικά έχουμε ως άνθρωποι αλτρουιστικά αισθήματα μέσα μας ή αν είμαστε ανίκανοι να αναπτύξουμε πραγματικό πολιτισμό.

Η ταινία για όσους ενδιαφέρονται έχει χαρούμενο τέλος, έτσι για να κοιμάστε ήσυχοι τα βράδια χωρίς την ανάγκη να αλλάξετε τίποτε στη κοινωνία.

Ενα άλλο είδος επαφής ανώτερου πολιτισμού με τον δικό μας θα μπορούσε να πει κανείς (με λίγη φαντασία) πως περιγράφεται στη Καινή Διαθήκη με την Ιστορία του Ιησού Χριστού. Ενα ανώτερο ον που ήρθε σε εμάς/ κατέβηκε από τους ουρανούς για να κηρύξει τις σωστές ηθικές γραμμές που θα μας οδηγήσουν στο "παράδεισο" ή στη κόλαση αναλόγως πως θα μας βρει όταν θα επιστρέψει ξανά στη δευτέρα παρουσία ως κριτής.

"είναι πιο εύκολο να περάσει καμήλα από τη βελόνα της κλωστής παρά πλούσιος στη βασιλεία του θεού"
Το αν τηρούμε τις διδαχές του Χριστού αυτό είναι μια άλλη ιστορία όμως παραδόξως το ίδιο ισχύει και με την ιστορία μας..

Ο τεχνολογικός πολιτισμός τύπου 1 για να υπάρξει πρέπει να αξιοποιεί την ενέργεια του πλανήτη στο έπακρον. Οπως είδαμε όμως πριν κάτι τέτοιο παρόλο που σήμερα είναι επιστημονικά εφικτό είναι πρακτικά ανέφικτο λόγω του αστρονομικού χρηματικού κόστους. Επομένως με την ύπαρξη του χρήματος έχουμε όσες πιθανότητες έχει η καμήλα να περάσει από το κεφάλι της βελόνας. Ενα άλλο ενδιαφέρον παράδοξο είναι το γεγονός πως η έννοια παράδεισος όπως περιγράφεται σε όλες τις θρησκείες του πλανήτη είναι ένα μέρος όπου δεν υπάρχει χρήμα τα πάντα υπάρχουν σε αφθονία και έτσι όλοι αγαπούν ο ένας τον άλλον. Οπως δηλαδή θα συνέβαινε και ένα είδος που έχει αναπτύξει την τεχνολογία που θα μπορεί να του παρέχει άφθονη και αέναη ενέργεια μέχρι το τέλος του πλανήτη και θα έχει λύσει το ενεργειακό του πρόβλημα, επομένως θα έχει αναπτύξει και την τεχνολογία να παρέχει τα βασικά αγαθά (τροφή/στέγη/μόρφωση/περίθαλψη) σε αφθονία για όλο του το είδος. Οπως ακριβώς και στο παράδεισο που περιγράφεται στα Ιερά κείμενα όλων των θρησκειών. Γιατί να πράξει αυτό; Διότι ο πολιτισμένος άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ένα ενιαίο σώμα το οποίο πρέπει να φροντίζει οργανικά. Αλλιώς θα πεθάνει ο ίδιος.

Βλέπετε ο Φέρμι είχε επισημάνει πως το πιο δύσκολο και κομβικό σημείο για την επιβίωση ενός πολιτισμού και την πολιτιστική ανέλιξη του είναι οι τελευταίες στιγμές πριν τη μετάβαση.

Οι μεταβάσεις δηλαδή από το 0 στο 1 από το 1 στο 2 και από το 2 στο 3.
είναι μια διαδικασία τόσο εξαιρετικά δύσκολη που περιορίζει στο ελάχιστο τις πιθανότητες ενός πολιτισμού να επιβιώσει. Διότι αν δεν έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία που θα μπορεί να υλοποιήσει αυτή την μετάβαση το είδος αυτό οδηγείται σε αυτοκαταστροφή και εξαφάνιση.

Ετσι εξηγείται από τον Φέρμι η απουσία επαφής μας με τεχνολογικά αναπτυγμένους εξωγήινους πολιτισμούς.

Η έλλειψη τεχνολογίας οδηγεί σε έλλειψη αγαθών, η έλλειψη αγαθών οδηγεί σε μάχη για επιβίωση και εν τέλει σε πόλεμο. Στο κρίσιμο κομβικό σημείο δηλαδή η τεχνολογία μπορεί να οδηγήσει σε αυτοκαταστροφή. Ετσι μοιραία και ο άνθρωπος αφού δεν πληρεί ούτε τις τεχνολογικές ούτε της ιδεολογικές προϋποθέσεις  θα αναγκασθεί  να οδηγηθεί είτε στην σύγκρουση και την ολική αυτοκαταστροφή είτε θα αναγκασθεί να περιορίσει τον πληθυσμό του σε ένα αριθμό που ο πλανήτης θα μπορεί να υποστηρίξει ως ότου γίνει η μετάβαση. Και για να αποφευχθεί αυτό θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές. Πρώτη και μεγαλύτερη αλλαγή είναι η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η παραγωγή των σημερινών ποσών ενέργειας με ανανεώσιμες πηγές. Ηδη η Κίνα φαίνεται να έχει αντιληφθεί την μεγάλη εικόνα και έχει γίνει η μεγαλύτερη παραγωγός ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και ως γνωστό περιορίζει και τον πληθυσμό της. Το ίδιο και η Ιαπωνία και η Ινδία. Το επόμενο στάδιο είναι η εξάλειψη των συγκρούσεων και των πολέμων. Πολιτισμός και πόλεμος είναι δύο λέξεις που δεν χωράνε στην ίδια πρόταση και απεγκλωβισμός μπορεί να γίνει μόνο με την πνευματική μετάβαση στο χαρακτήρα των ανθρώπων που θα αντιλαμβάνονται τον πλανήτη και το ανθρώπινο είδος ως ένα ενιαίο σώμα που δεν θα μπορέσει να επιβιώσει για πολύ αν συνεχίσει να κ βρίσκετε σε πόλεμο με τον εαυτό του. 

 Επιστήμονες όμως όπως ο Αμερικανός Michio Kaku θεωρούν πως τα αίτια που οδηγούν στην αυτοκαταστροφή είναι πολιτικά, θεωρεί πως θα πρέπει να υπάρξει μία παγκόσμια κυβέρνηση, μία παγκόσμια οικονομία και όλοι οι άνθρωποι με το ζόρι θα πρέπει να το αποδεχθούν και να το συνυπάρξουν. Βλέπει την Αμερικανική ένωση: (Καναδά ΗΠΑ Λατινικής Αμερικής) την Αφρικανική ένωση την Ασιατική ένωση και την Ευρωπαϊκή ένωση ως ενδιάμεσα στάδια που θα οδηγήσουν τα ενιαία τους νομίσματα σε ένα παγκόσμιο ενιαίο νόμισμα και μια ενιαία αγορά. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φανταστούν ένα εναλλακτικό μέλλον για την ανθρωπότητα..

Πολύ φοβάμαι πως είναι ξεκάθαρο πως οδηγούμαστε σιγά σιγά σε ακραίες  και σκοτεινές καταστάσεις που φλερτάρουν με τα όρια του φασισμού, το αμέσως επόμενο στάδιο θα είναι η σύγκρουση και ο πόλεμος ή όπως είπε και ο Αϊνστάιν επιστροφή στις πέτρες και τα ξύλα.


Λένε πως τα παρακμάζουσα πολιτικά οικοδομήματα λίγα στάδια πριν την ολική τους κατάρρευση καταφεύγουν στο φασισμό και την τυραννία σε μια απέλπιδη προσπάθεια να υπερασπίσουν τον εαυτό τους. Το τελικό στάδιο πριν την ταφόπλακα της τυραννίας λένε πως είναι η εκτέλεση ενός δημοσιογράφου για έσχατη προδοσία. Σήμερα το απόγευμα ως γνωστό συνελήφθη στην Αγγλία ο δημιουργός των wiki leaks julian Assange με κατηγορίες για βιασμό. Ολοι γνωρίζουν πως τα πραγματικά κίνητρα ήταν πολιτικά εξάλλου στις Η.Π.Α εκκρεμεί εδώ και χρόνια ένταλμα σύλληψης του για διαρροή απόρρητων εγγράφων και τρομοκρατία όπως επίσης φιλοδοξούν να τον δικάσουν και για έσχατη προδοσία, μια ποινή που τιμωρείται με θάνατο. Εδώ και καιρό είχαν ακυρώσει τους τραπεζικούς του λογαριασμούς και χάκερ κάνουν απανωτές επιθέσεις στην ιστοσελίδα με σκοπό να την κατεβάσουν.
Λίγο πολύ όμως αυτά όλοι τα γνωρίζουμε εκείνο που έχει σημασία μετά από αυτό και έχοντας κατα νου το πιο πάνω είναι να αρχίσουμε να συγκρίνουμε λίγο τις μέρες μας με τις πρώιμες ή και όψιμες στιγμές αυταρχικών καθεστώτων για να δούμε τελικά που βαδίζουμε. Η τραγική αλήθεια είναι πως ό,τι αντι-δημοκρατική νομοθεσία στο όνομα της Τρομοκρατίας έχει περάσει από το Αμερικανικό κογκρέσο έχει εγκριθεί ταυτόχρονα και από την "δημοκρατικά εκλεγμένη μας" Ευρωβουλή, και ενσωματώθηκε αυτόματα στο ευρωσύνταγμα και μετά την συνθήκη της Λισσαβόνας αυτές οι πρόνοιες ενσωματώθηκαν και στα δικά μας συντάγματα. Χωρίς ψηφοφορία. Χωρίς δημοψήφισμα. Χωρίς δημοκρατία δηλαδή αντικαταστήσαμε τα συνταγματικά μας δικαιώματα με αυτά που επέβαλαν οι Η.Π.Α

Είναι αυτά που λέω υπερβολές;

Ας ξεσκονίσουμε λοιπόν τις σημειώσεις του Γκέμπελς του Στάλιν και του Μουσολίνι και ας εξετάσουμε τις δέκα "μεταρρυθμίσεις" που επιβλήθηκαν ιστορικά σε όλα τα δικτατορικά καθεστώτα που γνώρισε ο πλανήτης.

1. Επικάλεσμα/δημιουργία μιας τρομακτικής εσωτερικής και εξωτερικής απειλής αν δεν υπάρχει εχθρός δημιούργησε τον. Διότι λαός χωρίς εχθρό θα δει ως εχθρό την κυβέρνηση σου.

2. Δημιουργήσε ένα γκουλάγκ / ένα χώρο δηλαδή που θα μπορείς να απελάσεις μια συγκεκριμένη ανεπιθύμητη μερίδα πληθυσμού. (Γκουαντάναμο, Μακρόνησος κτλ.) Στη σημερινή πολιτισμένη και δημοκρατική Ευρώπη Η Ελλάδα με όλες τις νομικές μεταρρυθμίσεις και τη συμπεριφορά κράτους-αστυνομίας έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο Γκουλάγκ "λαθρομεταναστών" αλλά και Ελλήνων.

3. Δημιούργησε κρατικές- παρακρατικές ομάδες καταστολής και επιβολής με "δικαίωμα" άσκησης βίας

4. Δημιουργήσε ένα εσωτερικό σύστημα παρακολούθησης (φακέλωμα)

5. Παρενόχλησε όλες τις δημόσιες συγκεντρώσεις και κάντες να οδηγηθούν στη βία.

6. Δημιούργησε αυτόφωρο με διαδικασίες γρήγορης και άμεσης καταδίκης και δημιούργησε σταδιακά λίστα με τα ονόματα των συλληφθέντων την οποία θα διοχετεύσεις στους εργοδότες τους με οδηγίες.

7. Στόχευσε συγκεκριμένα ή τυχαία άτομα και φυλάκισε τους/ βασάνισε τους/ κάνε τους να χάσουν τη δουλειά τους/ κατέστρεψε τους ούτως ώστε να παραδειγματιστούν οι υπόλοιποι

8. Έλεγξε τα Μέσα μαζικής ενημέρωσης.

9. Διαφωνία ισοδυναμεί με προδοσία. Χαρακτήρισε ως προδότες όσους έχουν αντίθετη άποψη με την κυβέρνηση.

10. Θέσε περιστασιακά τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.


Δεν ξέρω σε ποιο σημείο βρισκόμαστε σήμερα.. ή αν είναι πολύ αργά
Κάποιοι όμως λένε πως τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι σαν την άμμο, αν χαλαρώσεις τη γροθιά και σου ξεφύγουν από το χέρι μετά είναι πολύ δύσκολο να τα μαζέψεις όλα πίσω..

Thursday, December 2, 2010

Τα χαμένα παιδιά..


Το εξής παράδοξο συμβαίνει σήμερα στο κόσμο που ζούμε, η πολυτιμότητα έχει συνδεθεί με την σπανιότητα των αγαθών. Ως εκ τούτου η σπανιότητα ενός πόρου καθορίζει και την αξία του. Κάνουμε πολέμους, κινούμε δικαστικές αγωγές, απαιτούμε αποζημιώσεις, κλέβουμε ο ένας από τον άλλο, ζηλεύουμε και γινόμαστε κτητικοί. Ακριβώς λόγω αυτής της πλασματικής αξίας που προσδίδουμε στα πράγματα.  Ο αέρας, το οξυγόνο αν και απαραίτητο για την ύπαρξη όλης της ζωής είναι ένα αντικείμενο χωρίς χρηματική αξία κανένας πόλεμος δεν έγινε ποτέ για τον αέρα, κανένα έγκλημα καμία κλοπή τίποτα! Και όμως χωρίς οξυγόνο μέσα σε 5 λεπτά όλη η ανθρωπότητα θα είχε εξαφανισθεί από προσώπου γης, οι ωκεανοί θα μετατρέπονταν σε υδρογόνο και μέσα σε μερικές στιγμές όλη η ζωή στον πλανήτη θα είχε εξαφανισθεί. Αν το καλοσκεφτούμε δεν υπάρχει πιο πολύτιμο αγαθό από το οξυγόνο. Και όμως αυτό το αγαθό δεν έχει καμία απολύτως χρηματική αξία.

Γιατί;

Μα φυσικά επειδή είναι άφθονο.


Ολα τα υπόλοιπα αντικείμενα πήραν την αξία που πήραν λόγω μοναχά της σπανιότητας τους και εξωθούν τους ανθρώπους σε αυτό που αντιλαμβανόμαστε σήμερα ως ανθρώπινη συμπεριφορά: κτητικότητα, ανταγωνισμό, βία, έγκλημα. Δεν είναι τυχαίο που όσο το μεγαλύτερο το οικονομικό χάσμα των ανθρώπων σε μία κοινωνία τόσο μεγαλύτερος ο αριθμός των φυλακών. Στις φυλακές θα συναντήσουμε ως επι το πλείστον ανθρώπους απο χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα όχι πλούσιους.
Αν θεωρητικά όλα τα αντικείμενα που πραγματικά χρειαζόμασταν ήταν άφθονα και δωρεάν, αυτό που ορίζουμε ως ανθρώπινη συμπεριφορά ίσως να ήταν κάτι πολύ διαφορετικό.

Το πρόβλημα όμως με τη σημερινή κοινωνία είναι το εξής, όλα είναι προσδεδεμένα με το χρήμα και την προσφορά και την ζήτηση, και ως εκ τούτου οσο μεγαλύτερη η σπανιότητα ενός αγαθού τόσο το μεγαλύτερο το κέρδος. Αρα προκύπτει το εξής ανώμαλο: Αφθονία = μηδέν κέρδος αν κάποιος μπορούσε να ελέγξει με κάποιο τρόπο την αφθονία θα έλεγχε το κέρδος του άρα γιατί να παράξει αφθονία και να ρίξει το κέρδος του; 

Ετσι βλέπουμε παραγωγούς να πετάνε σταφύλια σε χωματερές, να κρύβουν σοδειές να καταστρέφουν επίτηδες εμπορεύματα, για να διασφαλίσουν τις τιμές σε κερδοφόρα για αυτούς επίπεδα, Το πιο περίτρανο παράδειγμα όλων είναι η περίπτωση του ΟΠΕΚ με το πετρέλαιο όπου μετά την κατάρρευση της οικονομίας το 2008 και την ραγδαία πτώση της τιμής του πετρελαίου, αποφασίσθηκε από ολες τις πετρελαιοβιομηχανίες όπως μειωθεί η παραγωγή για να ξανα ανέβει η τιμή. Οπως και έγινε εξάλλου.

Επιπλέον βλέπουμε συνεχώς μανιωδώς ιδιωτικοποιήσεις  της  ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και της παιδείας από διεφθαρμένους πολιτικούς που υπόσχονται καλύτερες μέρες με τις ιδιωτικοποιήσεις των δήθεν χρεοκοπημένων κρατικών παροχών επειδή ξανά πολύ απλά  Αφθονία και δωρεάν παροχή = μηδέν κέρδος. Καλύτερες μέρες που μας υποσχέθηκαν ως δια μαγείας τελικά δεν ήρθαν, τα κράτη χρεοκοπούν το ένα μετά το άλλο και έχοντας μηδενικά έσοδα πλέον, αφού τα πάντα ιδιωτικοποιήθηκαν, καταφεύγουν σε αβάσταχτους φόρους έναντι του λαού και τον δανεισμό. Αυτά όμως τα αναλύσαμε και παλαιότερα για όσους θέλουν να διαβάσουν περισσότερα ας ρίξουν μια ματιά ΕΔΩ και σε πολλά άλλα κείμενα σε αυτό το μπόγκ.

Με λίγα λόγια το συμπέρασμα είναι απλό: Στη σημερινή κοινωνία είναι μαθηματικά και πρακτικά αδύνατον να παραχθεί αφθονία για να αντιμετωπίσουμε τα τρομακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο άνθρωπος έστω και αν υπήρχε η τεχνογνωσία και η δυνατότητα να παραχθεί αφθονία. Είναι αδύνατον μέσα στο σημερινό οικοδόμημα να δοθεί τέλος στο πρόβλημα της πείνας ακόμη και αν ήταν τεχνικά εφικτό. Είναι αδύνατον να καταπολεμηθεί η έννοια της ενεργείας, είναι αδύνατον να παραχθεί ένα καλύτερο μέλλον. Ηδη οι επιστήμονες παραδέχονται πως με τα σημερινά τεχνολογικά μέσα και τις γνώσεις που έχουμε σήμερα το πρόβλημα της πείνας δεν είναι πρόβλημα παραγωγής είναι πρόβλημα πρόσβασης! Στο Ντοκιμαντέρ πιο πάνω εξάλλου όπως είδαμε οι πολυεθνικές έχουν πλέον κατοχυρώσει "πατέντες" σε είδη καλαμποκιού και αναγκάζουν τους παραγωγούς να καταστρέψουν τις σοδειές τους και τα αποθέματα σπόρων τους λόγω πνευματικών δικαιωμάτων!! Με τους ρυθμούς που βαδίζει η κοινωνία μας θα είναι παράνομο να καλλιεργήσουμε ελεύθερα τη γή. (ήδη είναι παράνομο για κάποιους σε μερικά χρόνια θα γίνει για όλους μας).







Με βάση αυτή τη λογική, για μια στιγμή ας αφήσουμε το μυαλό μας να ταξιδέψει για λίγο..

Δεν μπορεί να υπάρξει ένας διαφορετικός τρόπος θεώρησης των πραγμάτων, δεν μπορούμε ως άνθρωποι να δούμε τα πράγματα από ένα διαφορετικό πρίσμα και να αναθεωρήσουμε συθέμελα το σημερινό μας οικοδόμημα για κάτι καλύτερο; Είμαστε γενετικά προκατειλημμένοι καπιταλιστές ή όλα αυτά που βιώνουμε σήμερα τελικά δεν είναι τίποτε άλλο από μια ψεύτικη ιστορία που μας την είπανε μικροί και απλώς την πιστέψαμε;

Οχι πως υπάρχει ανώτερη συνωμοσία, απλώς το ανθρώπινο μυαλό έχει την τάση να θεωρεί σωστή τη συμπεριφορά των πολλών έστω και αν αυτή είναι ηθικά λανθασμένη. (π.χ.: η σκλαβιά εθεωρείτο κάποτε φυσιολογικό από όλους το ίδιο και πάρα πολλά άλλα πράγματα)

Γιατί;

Θα σας πω μια ιστορία.. Μια ιστορία για την "ανθρώπινη φύση" για το τι είναι αυτό που παίρνουμε ως δεδομένο ως ανθρώπινη συμπεριφορά πραγματικά δεδομένο


Η ιστορία των "χαμένων παιδιών"

Χαμένα παιδιά (Feral childs) στην Ιατρική επιστήμη είναι μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση παιδιών τα οποία αν και αποσυνδέθηκαν από τους γονείς τους σε βρεφική ηλικία και όμως κατάφεραν να επιβιώσουν στην άγρια φύση, είτε από μόνα τους είτε με τη βοήθεια ζώων.
Εν ολίγοις είναι το "απαγορευμένο πείραμα" που όλοι οι ψυχολόγοι και φιλόσοφοι θα ήθελαν να θέσουν σε εφαρμογή:

Πως θα είναι ένα παιδί που θα γεννηθεί και θα μεγαλώσει χωρίς να έρθει ποτέ επαφή με τον ανθρώπινο πολιτισμό;

θα είναι σαν εμάς; Πως θα σκέφτεται; Τι γλώσσα θα μιλά; Πως θα περπατάει; Πως θα συμπεριφέρεται; Θα έχει ηθικούς φραγμούς; Θα πιστεύει στο Θεό; Θα αντιλαμβάνεται τον κόσμο όπως τον αντιλαμβανόμαστε εμείς; Θα έχει την ικανότητα να μάθει μετά από κάποια ηλικία;

Με λίγα λόγια τέτοιες περιπτώσεις μας δίνουν μια σαφέστερη εικόνα για την ανθρώπινη φύση τις ανθρώπινες παραστάσεις και για το τι είναι πραγματικά "πολιτισμός".

Εχουν καταγραφεί ιστορικά όλες και όλες μια χούφτα τέτοιων περιπτώσεων

Η πιο διάσημη από αυτές είναι ίσως η περίπτωση του Victor of Aveyron
στην ιστορία του οποίου έχει βασισθεί και η διάσημη ταινία του François Truffaut L'Enfant sauvage "wild child"

Ο Βίκτορ φέρεται να ανεβρέθηκε στα δάση της Γαλλίας από κυνηγούς όπου αιχμαλωτίσθηκε και μεταφέρθηκε στο Παρίσι για να εκτεθεί μετά σε.. δημόσια προβολή ως ότου απέδρασε.
Τότε εξάλλου δεν υπήρχαν κινηματογραφικές αίθουσες και ως γνωστό το εξευμενισμένο ανθρώπινο θηρίο που κατοικεί σε πόλεις έχει ανάγκη το θέαμα, τις ταυρομαχίες, τις αρένες με τους μονομάχους και τα λιοντάρια, το ποδόσφαιρο, την τηλεόραση, το σινεμά.. όλα όψεις του ιδίου νομίσματος. Ακολούθως ο Βίκτορ φέρεται να ζούσε στους δρόμους του Παρισιού και να τρέφεται κυνηγώντας ποντίκια, γάτες κτλ. Μέχρι που ένας νεαρός και φιλόδοξος φοιτητής ιατρικής ο Jean Marc Gaspard Itard ανέλαβε να μελετήσει και να εκπαιδεύσει τον Βίκτορ προσπαθώντας να τον μυήσει στην Γαλλική "πολιτισμένη" κοινωνία έχοντας ως όραμα να αποδείξει στη τότε ακαδημαϊκή κοινή γνώμη, πως η παιδεία είναι κάτι που μπορεί να αλλοιωθεί με την σωστή προσέγγιση και τον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ μαθητή-παιδαγωγού.
Παρότι στη ταινία το τέλος της ιστορίας είναι κάπως χαρούμενο και εξιδανικευμένο στην πραγματικότητα τα πράγματα έγιναν λίγο πιο διαφορετικά.

Ο Βίκτορ αν και αρχικά είχε επιδείξει σημάδια σημαντικής προόδου και κατανόησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς καταφέρνοντας να μάθει να επικοινωνεί με νοήματα αλλά και να χρησιμοποιεί μερικές βασικές λέξεις όπως γάλα, ψωμί κτλ. Απέτυχε να φτάσει μια κανονική λεκτική ικανότητα επικοινωνίας και έτσι ο Ιταρντ αποφάσισε τελικά να καταθέσει τα όπλα και να τον αφήσει ελεύθερο στους δρόμους του Παρισιού όπου και έζησε για μερικά ακόμη χρόνια. Χαρακτηριστικά είχε αναφέρει στο βιβλίο με τις σημειώσεις του πως τα αυτιά του βίκτορ αν και απολύτως λειτουργικά δεν μπορούσαν να δώσουν ερμηνεία και νόημα σε τίποτε άλλο εκτός από τις ανάγκες της βασικής επιβίωσης. Ο Βίκτορ μπορούσε να αισθανθεί ένα άγριο θηρίο να πλησιάζει απο μακριά, να ακούσει ένα μήλο που έπεσε από τη μηλιά αλλά αδυνατούσε να κατανοήσει ανώτερες σοφιστικές έννοιες.

Ο Ιταρντ απέτυχε στο στόχο που ο ίδιος είχε θέσει όμως θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης νοηματικής γλώσσας, της γλώσσας των κωφάλαλων και τα λεπτομερή σημειώματα του χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα από άλλους νεαρούς φιλόδοξους φοιτητές ιατρικής για να εξετάσουν το "απαγορευμένο πείραμα" μέσα από το δικό τους πρίσμα και να δώσουν την δική τους οπτική στην ιστορία του βίκτορ. Σύγχρονες θεωρίες όπως αυτή της ψυχολόγου Uta Frith παρουσιάζουν τον Βίκτορ ως ένα παιδί με αυτισμό στην αρχαιότητα και επιχειρηματολογούν πως γιαυτό είχε αυτή την αντικοινωνική συμπεριφορά.
Από την άλλη όμως τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει γιατί τότε αν μιλούμε για αυτισμό που είναι απλά μια ασθένεια δεν έχουμε τις ίδιες ποσοτικά περιπτώσεις με αυτές που έχουμε στη σύγχρονη δυτική κοινωνία; Γιατί δεν παρατηρούμε αυτισμό σε άλλου είδους κοινωνίες;
Και γιατί τα κρούσματα του αυτισμού αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο; Σύγχρονες θεωρίες παρουσιάζουν μια πολύ πιο περίπλοκη ιστορία με τον ανθρώπινο εγκέφαλο να θεωρείται ως ένα πολύ εύπλαστο και περίεργο αντικείμενο στα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας όπου το παιδί ορίζει τον κόσμο διαχωρίζοντας τον σε λογικό/παράλογο. Ο σύγχρονος αντικοινωνικός τρόπος ζωής, το πρωτοφανές φαινόμενο της τηλεόρασης, η αποξένωση και μια κοινωνία που οδηγείται ολο και πιο πολύ στη προσομοίωση των νόμων της ζούγκλας αδυνατούν να προσδώσουν στα παιδιά μας τα βασικά σοσιαλιστικά κοινωνικά ένστικτα που όριζαν την κοινωνία μας μέχρι σήμερα. Ετσι ορισμένα παιδιά σε όλη αυτή την ανωμαλία απλώς "την βλέπουν αλλιώς" Ο αυξανόμενος αυτισμός είναι ίσως η τρανότερη απόδειξη πως το σημερινό οικοδόμημα κάθε άλλο παρά συνάδει με την ανθρώπινη φυσιολογία.

Μια σχετικά πρόσφατη περίπτωση "χαμένου παιδιού" ήταν αυτή της μικρής Genie
όπου ανεβρέθηκε το Νοέμβριο του 1970 σε ένα διαμέρισμα σε ηλικία 12 χρονών κλεισμένη και ξεχασμένη σε ένα δωμάτιο χωρίς καμία επαφή με τον έξω κόσμο. Οταν ανεβρέθηκε φορούσε ακόμη παιδικές πάννες.

Η περίπτωση της Genie συνδέθηκε πάρα πολύ με αυτή του Βίκτορ αφού οι δύο περιπτώσεις παρουσίαζαν περίπου τα ίδια συμπτώματα: απουσία λεκτικής επικοινωνίας, περίεργος τρόπος βαδίσματος και μια ομάδα από νεαρούς αδηφάγους φιλόδοξους επιστήμονες έτοιμους να "αποδείξουν" στον κόσμο τις θεωρίες τους μελετώντας το απαγορευμένο πείραμα που έκανε η φύση. Η περίπτωση της Genie (ψευδώνυμο) έτυχε ευρείας προβολής από τα ΜΜΕ της Αμερικής και παρουσιάστηκε ως η μεγάλη ευκαιρία της Αμερικανικής επιστήμης και τεχνολογίας να δώσεί το ευτυχισμένο τέλος που δεν δόθηκε ποτέ στην ιστορία του μικρού Βίκτορ.
Ολα αυτά στη θεωρεία φυσικά αφού στη πράξη η περίπτωση της μικρής Genie εξελίχθηκε απείρως πιο τραγικά από αυτή του Βίκτορ 200 χρόνια πριν.

Η Genie αν και τέθηκε αρχικά υπό την μελέτη και την προστασία της κρατικής μέριμνας που χρηματοδοτούσε ομάδα επιστημόνων για να βοηθήσουν την Genie να ενταχθεί στη κοινωνία, πολύ σύντομα μετά από σειρά πειραμάτων και εξετάσεων το "κονδύλι" αποσύρθηκε και οι "επιστήμονες" εγκατέλειψαν την μικρή Genie η οποία δόθηκε προς υιοθεσία σε ανάδοχες οικογένειες και δέχθηκε σωρεία βιασμών και κακοποίησης για να την "διεκδικήσει" μετά αργότερα ξανά η "μητέρα" της κινώντας αγωγή στο κράτος ζητώντας  τι άλλο; Χρηματική αποζημίωση. Με λίγα λόγια μία από τα ίδια σενάρια Αμερικανικού ονείρου που έγιναν θρύψαλα στην Αμερικανική πραγματικότητα. Ξανά φυσικά επιστήμονες έσπευσαν να εκδώσουν θεωρίες πως η Genie και ο Βίκτορ είχαν εκ γενετής βιολογικό πρόβλημα και για αυτό είχαν "παρεκκλίνουσα συμπεριφορά". Και αφού φυσικά ποτέ δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε στη πράξη το πείραμα να πάρουμε δηλαδή ένα κανονικό παιδί και να το μεγαλώσουμε σε ένα περιβάλλον έξω από τη κοινωνία για να μάθουμε τη πραγματική αλήθεια της ανθρώπινης φύσης αρκούμαστε στις θεωρίες..




Ο άνθρωπος λοιπόν είναι ένα ζώο κτητικό ανταγωνιστικό και αιμοβόρο  επειδή απλά έτσι μας είπαν και γιαυτό έκτισε μία κοινωνία ανάμεσα σε αυτές τις γραμμές, επειδή απλά έτσι μας είπαν η ανάγκη ιδιοκτησίας είναι έμφυτη  επειδή απλά έτσι μας είπαν, το χρήμα έχει πραγματική αξία επειδή απλά έτσι μας είπαν, όλα είναι θέμα επιβίωσης του δυνατού  επειδή απλά έτσι μας είπαν είμαστε αυτό που μας ορίζουν πως είμαστε επειδή απλά έτσι μας είπαν, Μαυροι. Λευκοί Τούρκοι Ελληνες Χριστιανοί Μουσουλμάνοι επειδή απλά έτσι μας είπαν. Δεν είμαστε ικανοί για συμπόνια αυτού που πεθαίνει από την πείνα αν είναι "παράνομος μετανάστης" επειδή απλά έτσι μας είπαν και αγνοούμε έτσι την πραγματική και μοναδική αλήθεια: Πως είμαστε απλά άνθρωποι, τίποτε παραπάνω τίποτε λιγότερο, ολες οι υπόλοιπες διαχωριστικές διαβαθμίσεις είναι απλώς επίκτητες γνώσεις που  άλλοι τις αποδεχθήκαμε ως φυσιολογικό επειδή έτσι εκπαιδευτήκαμε  και  κάποιοι άλλοι λίγοι την είδανε αλλιώς..

Κάποτε στην αρχαία Ρώμη τα παιδιά γεμάτα εκστασιασμό ρωτούσαν τους πατεράδες τους πότε θα τους πάρει ξανά στο Κολοσσαίο να δουν τους Χριστιανούς να κατασπαράζονται απο πεινασμένα λιοντάρια.. Κάποια παιδιά πανηγύριζαν γρυλίζοντας απο χαρά την ώρα του θανάτου, κάποια άλλα έστρεφαν το βλέμμα τους αλλού και κάποια άλλα  απλώς δεν μπορούσαν να κοιμηθούν τις νύχτες βλέποντας τον τρόμο και το άδικο στη κοινωνία..