Saturday, July 17, 2010

Λουρος..


Το κάθε τι που θα βιώσεις στα παιδικάτα σου, το κάθε τι που θα σου πούνε μεγαλώνοντας σε στιγματίζει για μια ζωή, διαμορφώνει αυτό που είσαι σήμερα. Κάποτε μου είχε πει ο Παππούς μου όταν σκότωσε μια λιβεδούλα (λούρο) πως είναι πολύ επικίνδυνο ζώο για τον άνθρωπο, πως "άμα σου πιτήσει μες τα μάθκια" τυφλώνεσαι. Μεγαλώνοντας σκότωσα άπειρους λούρους και είδα να σκοτώνονται απο συνκεπραίους άλλοι τόσοι, στην όψη και μόνο αυτού του ανατριχιαστικού ζώου τρόμαζα και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να κοιμηθώ στο ίδιο δωμάτιο με μια λιβεδούλα.

Και ξαφνικά στο εξωτερικό που ζω ως εξόριστος εμφανίζεται ένας λούρος (dragonfly) στο δωμάτιο που συμβιώνει το ΑΛΦΑ αρσενικό με το ξενικό ασπρουλιάρι θηλυκό του.  Αρπάζω την παντούφλα και με αστραπιαίες κινήσεις σκοτώνω τον δράκο, τον λούρο, και καπαρτίζω από υπερηφάνεια..

Τίποτα δεν θα μπορούσε να με προετοιμάσει για την αντίδραση του ασπρουλιάρικου τέρατος.  "Why the f#^$k did you do that you bloody poo? you are a @$%@#$ douchebag don't $#^@$#% touch me.."

ως γνήσιος εξυπνάκιας (βίλλος) κυπραίος δεν έχασα χρόνο να στοιχηματίσω για την επικινδυνότητα της δρακόμυγας στον άνθρωπο, εξάλλου το λέει και το όνομα.. Δρακό-μυγα.!

Τελικά μετά από μια σύντομη αναζήτηση στο Google αποδείχθηκε πως ο λούρος ένα από τα μακροβιότερα και πιο επιτυχημένα ζώα του πλανήτη που υπάρχει από τον καιρό των δεινοσαύρων, όχι μονό δεν επιτίθεται ποτέ σε ανθρώπους αλλά είναι και από τα πλέον ωφέλημα ζώα για τον άνθρωπο αφού τρέφονται αποκλειστικά με κουνούπια σκνίπες και μύγες. Ζώα δηλαδή επιβλαβή για τον άνθρωπο..

Και αν ακόμη συναντούμε τις δρακόμυγες κοντά σε βάλτους και λίμνες αυτό δεν σημαίνει πως είναι ακάθαρτες ή μολυσμένες, απλά τρέφονται από τα κουνούπια και τις μύγες που αναπτύσσονται εκεί πέρα. Καθαρίζουν δηλαδή τους βάλτους.

Ετσι λοιπόν συνκυπραίοι μου, οι λούροι, οι λιβεδούλες, οι δρακόμυγες.. δεν αποτελούν απειλή της πατρίδος μας εν τέλει.. keep that in mind..

Sunday, July 11, 2010

10 χρόνια! Να μας ζήσει..


Πριν η Χημεία γίνει επιστήμη, υπήρχε η αλχημεία. Το ιερό δισκοπότηρο της αλχημείας ήταν η μετατροπή του μόλυβδου σε χρυσό. Ο Μόλυβδος αποτελείται από 82 άτομα και ο χρυσός από 79. Ορίζονται ως διαφορετικά στοιχεία από τον αριθμό των πρωτονίων που κατέχουν. Η μετατροπή απαιτεί την αλλαγή του ατομικού αριθμού του μολύβδου και συγκεκριμένα την μείωση κατά 3 του αριθμού των πρωτονίων. Ο αριθμός των πρωτονίων δεν μπορεί να μεταβληθεί από οποιοδήποτε χημικό μέσο. Ωστόσο, η φυσική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προστεθούν ή να αφαιρεθούν τα πρωτόνια και ως εκ τούτου να επιτευχθεί η αλλαγή ενός στοιχείου σε ένα άλλο. Επειδή ο μόλυβδος είναι σταθερό στοιχείο, για να εξαναγκασθεί να απελευθερώσει τρία πρωτόνια απαιτείται μια τεράστια εισροή ενέργειας, τόση ώστε το κόστος της μετουσίωσης ξεπερνά κατά πολύ την αξία του χρυσού που προκύπτει..

Η Μεταστοιχείωση του μολύβδου σε χρυσό δεν είναι μόνο θεωρητικά δυνατή - έχει επιτευχθεί για πρώτη φορά από τον Glenn Seaborg το 1980. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χημείας επιστήμονας κατάφερε να μετουσιώσει μια μικρή ποσότητα βισμούθιου σε χρυσό. Υπάρχει επίσης και ο ισχυρισμός πως το 1972 στη Σοβιετική Ένωση φυσικοί σε εγκαταστάσεις πυρηνικής έρευνας κοντά στη λίμνη της Βαϊκάλης στη Σιβηρία ανακάλυψαν τυχαία μια αντίδραση για τη μετατροπή μολύβδου σε χρυσό. Επιταχυντές σωματιδίων σήμερα συστηματικά μετατρέπουν διάφορα στοιχεία. Ένα φορτισμένο μαγνητικά σωματίδιο επιταχύνεται με ηλεκτρικά ή και μαγνητικά πεδία. Τα φορτισμένα σωματίδια κινούνται μέσα από μια σειρά σωλήνων τόσο γρήγορα εξαναγκάζοντας τα να απολέσουν στοιχεία του πυρήνα τους και να μεταλλαχθούν. Σε έναν κυκλικό επιταχυντή, τα μαγνητικά πεδία επιταχύνουν σωματίδια που κινούνται σε κυκλικές τροχιές και συγκρούονται μεταξύ τους με παρόμοια αποτελέσματα. Πυρηνικοί αντιδραστήρες, επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία στοιχείων, παρόλο που οι συνθήκες εκεί είναι λιγότερο ελεγχόμενες. Ακόμη όμως και στη φύση στοιχεία μεταλλάσσονται όταν βρεθούν στο κατάλληλο περιβάλλον. Το νερό μπορεί να διαχωρισθεί σε Υδρογόνο και οξυγόνο με μια πολύ απλή διαδικασία. Στα αστέρια παράγονται συνεχώς νέα στοιχεία και η διαδικασία αυτή ονομάζεται πυρηνοσύνθεση. Παρόλο που οι πιο πάνω διαδικασίες δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμες για τη δημιουργία χρυσού, οπαδοί "θεωριών συνωμοσίας" ισχυρίζονται πως η πρώτη διαδικασία είναι εφικτή και πως κράτη όπως η Αμερική και η Ρωσία έχουν την δυνατότητα να παράξουν Χρυσό σε μικρές ελεγχόμενες ποσότητες αφού έχουν άπειρη πρόσβαση σε ενέργεια. Ομως δεδομένου του ότι ο χρυσός είναι στην ουσία ένα "άχρηστο" μέταλλο και η μοναδική πρακτική του χρησιμότητα είναι η νομισματική του αξία λόγω της σπανιότητας του δεν υπάρχει πρακτικός λόγος που να υπηρετεί το οικοδόμημα η βιομηχανοποίηση της αλχημείας αφού το εξής παράδοξο θα προκύψει ευθύς αμέσως μετά από μια τέτοια πράξη: το προϊόν θα είναι παντελώς άχρηστο! Αρκετοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται πως πολλές τέτοιες τεχνολογίες που θα μπορούσαν θεωρητικά να "ανατρέψουν" τον τρόπο που είναι σήμερα δομημένη η κοινωνία (πχ: ηλεκτρικό αυτοκίνητο κτλ) μένουν ανεκμετάλλευτες επειδή δεν υπάρχει χρηματικό συμφέρον στην εκμετάλλευση τους. Αν ισχύει κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως έχουμε εισέλθει εκ νέου σε ένα νέο ιδιότυπο μεσαίωνα και αυτή τη φορά όχι η εκκλησία αλλά ένα νέο Establisment προσπαθεί να διατηρήσει το δικό του στάτους κβο.

Δεν είναι μόνο ο χρυσός όμως ο ακρογωνιαίος λίθος του σημερινού οικοδομήματος, είναι και κάποια άλλα πράγματα, .. Τελευταίως όλο και πληθαίνουν κάτι βιντεάκια και ρεπορτάζ, κυριώς στα αμερικάνικα ΜΜΕ, τα οποία αναμασιούνται και στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο με θεματολογία πέριξ του Ιραν..

Το πόσο άσχημα φέρονται στις γυναίκες οι μουλάδες, η "ιερή" εκτέλεση με λιθοβολισμό μιας γυναίκας -που ακυρώθηκε μετά από τη διεθνή κατακραυγή (επέμβαση) της δύσης, Ο νέος κατάλογος κουρέματος για τους άνδρες του Ιραν που απαγορεύει την κοτσίδα.. Κτλ κτλ.
Γιατί από όλα τα άθλια και τριτοκοσμικά καθεστώτα που υπάρχουν στον πλανήτη που κάνουν χείριστα και χειρότερα στους πολίτες τους εστιάζουμε στο Ιραν;
Στην Αφρική για παράδειγμα κάνουν ακόμη κλειτουριδεκτομή σε εκατομμύρια γυναίκες, και εκτελούν δεκάδες καθημερινά, όπως και σε άλλα "κράτη" με παρόμοια καθεστώτα..
Γιατί ειδικά το Ιραν; Εξάλλου ακόμη και δυτικοί θεσμοί όπως οι Τράπεζες και ο Στρατός, μέχρι και η Βίβλος προστάζει το Κούρεμα των ανδρών και το ντύσιμο των "υπαλλήλων" τους..




Τι λέτε; μόλις ξεμπερδέψουμε με τον Πόλεμο στο Ιρακ και το Αφγανιστάν πάμε για ένα ντου στο Ιραν; Αν δεν καταρρεύσει δηλαδή το σαθρό οικοδόμημα μέχρι τότε. 10 χρόνια έκατσαν οι Σοβιετικοί στο Αφγανιστάν μετά κατέρρευσαν (27 Δεκεμβρίου 1979 – 15 Φεβρουαρίου 1989) Δέκα χρόνια πλησιάζει σιγά σιγά η Δύση (2001- μέχρι πόσο ακόμη;)
Οσο γερασμένη και καχεκτική και αν είναι μια κατσαρίδα ποτέ δεν θα σταματήσει από μόνη της να τσαλαβουτά στους βόθρους. Ετσι και το υπάρχων οικοδόμημα όσο ταρακουνημένο και ετοιμόρροπο και να είναι δεν θα διστάσει να κάνει αυτό που έμαθε να κάνει όλα αυτά τα χρόνια, και μην βγάζεις, εσύ που διαβάζεις και ξύνεσαι το κεφάλι σου έξω διότι και εσύ συμμέτοχος στη διατήρηση της πρέζας του πετρελαίου είσαι. Χωρίς παρεξήγηση φίλε.

Tuesday, July 6, 2010

Dünyayı Kurtaran Adam

ή αγγλιστί The man who saves the world είναι μια ταινία που γυρίστηκε στη τουρκία το 1982 από τον διάσημο Τούρκο "οραματιστή" σκηνοθέτη Çetin Inanç και είναι παγκοσμίως γνωστή με τον περιβόητο τίτλο : "Turkish Starwars" Τουρκικός πόλεμος των άστρων δηλαδή. Φέρει αυτή την ονομασία επειδή κάνει εκτεταμένη χρήση σκηνών από το κανονικό StarWars του 1977. (παράνομα)



Ο λόγος που αυτό το φιλμ έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι αφενός επειδή είναι απελπιστικά γελοίο και δεν βγάζει κανένα νόημα, αλλά και το γεγονός πως ένας παθιασμένος άνθρωπος προσπαθεί να μυήσει ένα απαίδευτο λαό σε κάτι ξένο και καινούριο αναμασώντας το, ξερνόντας το και ξανασερβίροντας το προς κατανάλωση.
Από το Turkish Star wars μέχρι τις τηλενουβέλες του Παπακαλιάτη, τη Μαρία την άσχημη κτλ. Παρατηρούμε τον τρίτο κόσμο να υποτάσσεται στη μοίρα του, να μην προσφέρει τίποτα καινούριο και να καταναλώνει κάκιστες κόπιες και μεταφράσεις..

Ετσι πέθανε σιγά σιγά και η ελληνική μουσική σκηνή, ο ελληνικός κινηματογράφος, η ελληνική γεωργική βιομηχανία.. Τα πάντα.

Ενα έθνος που δεν δημιουργεί είναι ένα έθνος που έχει πάψει να ονειρεύεται..

Ο Βλάσσης Μπονάτσος με τους Πελόμα Μποκιού, στις αρχές του 1970 όταν τραγουδούσε το "Γαρύφαλλε" ονειρευόταν..



Κάπου εκεί στα τέλει της δεκαετίας του 90 το ελληνικό έθνος έπαψε να ονειρεύεται..
Και η διασκευή αυτή ήρθε ίσως σαν τραγική επιτομή και ειρωνεία να κλείσει τον κύκλο.

Monday, July 5, 2010

Παράξενες Δευτέρες του Ίντερνετ SE01Ep01..

Είναι μια από αυτές τις Δευτέρες που βρίσκεις τον εαυτό σου να χαζεύει τα περίεργα βίντεο που έχουν κατακλύσει το E-mail της δουλειάς σου από αθκιασερούς φίλους και συνάδελφους του Σαββατοκυρίακου που μόλις πέρασε..




Αποφάσισα λοιπόν να εγκαινιάσω μια νέα στήλη στο blog. Τις "Παράξενες Δευτέρες του Ίντερνετ" ως ένα είδος αρχείου όλης αυτής της ανθρώπινης παράνοιας που έχει κατακλύσει τα inbox μας..




Saturday, July 3, 2010

Το υποκατάστατο..

Το ποδόσφαιρο είναι κάτι περισσότερο από ένα άθλημα ή 10 ανθρώπους που κλοτσούν μια μπάλα, έχει μια ιδιαίτερη κοινωνική και πολιτιστική αξία λέει ο Σέπ Μπλάντερ. Είναι φυσικά και ένας απλός συμβολισμός του πολέμου, μια χαρά πάνω στην θλίψη του άλλου. Ενα υποκατάστατο ενός ακατανίκητου ναρκωτικού που είναι εθισμένα τα ανθρώπινα ζώα: της βίας. Για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια σε μια εξελικτική διαδικασία ο άνθρωπος κυνηγός έξω στη φύση είχε μια εξαρτημένη σχέση με τη βία συνυφασμένη με την επιβίωση του. Το ανθρώπινο ζώο για χιλιάδες χρόνια κυνηγούσε, σκότωνε, έσφαζε και έτρωγε το θήραμά του. Ενίοτε ωμό.
Οσο καλύτερος σε αυτό το άθλημα τόσο περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει και να παράξει απογόνους, έτσι διαιωνιζόταν και το "γονίδιο της βίας". Ολα αυτά ήταν αυτονόητα μέχρι την εμφάνιση του ανθρώπου γεωργού, αυτού που συνειδητοποίησε για πρώτη φορά πως μπορεί να παράξει αυτό που έχει ανάγκη και να μην χρειάζεται να κλέψει να σκοτώσει και να "ληστέψει" τη φύση για να επιβιώσει και από τότε υπάρχει η σύγκρουση αυτών των δύο κόσμων. Ο άνθρωπος κυνηγός ουδέποτε απώλεσε εντελώς τα άγρια ένστικτά του την ανάγκη του αν θέλετε για αίμα, εδώ έρχεται και το ποδόσφαιρο.. χίλιες φορές καλύτερη μια αλληγορία και ένα υποκατάστατο παρά αυτό που λέμε το real thing.






Το καλύτερο παγκόσμιο κύπελλο της σύγχρονης ιστορίας ή μήπως είναι απλά η ιδέα μου;