Friday, June 26, 2009

Επιτέλους μουσείο!

Επιτέλους μετά από το ανέκδοτο των 4 ημερών το νέο μουσείο είναι και επίσημα ανοικτό και έτοιμο να υποδεχτεί τους κοινούς θνητους.. Το μουσείο είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ και καμιά φωτογραφία ή βίντεο δεν μπορεί να περιγράψει τα συναισθήματα που προκαλεί στους επισκέπτες του. Παρόλα αυτά ανεβάζω μερικές φωτογραφίες για μια μικρή γεύση.

Φθάσαμε στο Μουσείο κατά τις 10.00πμ.
Στο μουσείο παρόλο που υπάρχουν πολλαπλές είσοδοι εν τούτοις οι αρχές του Μουσείου λειτούργησαν μόνο μία με αποτέλεσμα αυτό που βλέπετε.


Η Γλαύκα..



Μετά απο μισή ώρα περίπου αναμονής στην ουρά φτάσαμε στην είσοδο.

Εκεί μας περίμεναν 2 σεκιουριτάδες που μας έκαναν έλεγχο για όπλα περνώντας μας από ανιχνευτή μετάλλων.


Μέσα στο μουσείο μας περίμενε ακόμη μια τεράστια γραμμή για να κόψουμε το ''συμβολικό'' εισιτήριο του 1 ευρώ. Αυτή τη φορά όμως κινούμασταν πολύ πιο γρήγορα καθότι λειτουργούσαν πολλά ταμεία.


Το μουσείο έχει ανηφορική κλίση για να παραπέμπει στην άνοδο στην Ακρόπολη. Πάνω βλέπετε τα ''εγκαίνια''


Δύο ''Νίκες''



Μην φορέσετε φούστα..





Ο ''Πρόπαρθενώνας'' Που καταστράφηκε το 480 απο τους Πέρσες πρίν τη μάχη της Σαλαμίνας.

Για 33 χρόνια παρέμεινε ως ερείπιο απο τους αρχαίους Έλληνες..
Πρώτα έφτιαξαν τα σπίτια τους και μετά τους ναούς..

Ο γλυπτός διάκοσμος του αφαιρέθηκε και θάφτηκε πίσω απο το Ερέχθειο.

Αυτή η ''ταφή τους'' επέτρεψε την άριστη διατήρηση τους στο χρόνο ακόμα και των χρωμάτων τους.

Στον ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό χωρο ήταν γνωστό εδώ και αιώνες ότι οι Αρχαίοι Ελληνες έβαφαν τα αγάλματα τους.
Ορισμένοι ''ελληναράδες'' όμως ακόμη και σήμερα, για τους δικούς τους λόγους, δεν αποδέχονται αυτό το γεγονός.

Δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι στην αρχαιότητα δεν υπήρχε όλος αυτός ο πανζουρλισμός χρωμάτων και η Εμετική ''σύγχρονή'' Αθήνα που αναπτύχθηκε τα τελευταία 70 χρόνια. Οι αρχαίοι έλληνες έβλεπαν γύρω τους μονάχα γήινα χρώματα, άρα κατα κάποιο τρόπο Η επιχρωματισμένη Ακρόπολη εξυπηρετούσε ακριβώς τον ίδιο ρόλο που ως τραγική ειρωνεία υπηρετεί σήμερα λευκή.




















Οι επισκέπτες μπορούν πλέον να απολαύσουν περίοπτα τις Καρυάτιδες..

Εκτός απο μία φυσικά..





Πολλοί νομίζουν ότι η Αρχαία Ελληνική Αρχιτεκτονική ήταν συντηρητική γεμάτη αρμονίες και ρυθμούς..
Αν ρίξουμε όμως μια ματιά στην αρχιτεκτονική των Προπυλαίων και του Ερέχθειου θα παρατηρήσουμε ότι το τελευταίο πράγμα που τους απασχολούσε ήταν οι αρμονικές αναλογίες. Ο σχεδιασμός τους είναι επαναστατικά μοντέρνος για την εποχή και ανατρεπτικός.. Είναι πασιφανές ότι τους αρχαίους έλληνες δεν τους ενδιέφερε να υπηρετήσουν κάποιο δόγμα περι αρμονικής ομορφιάς. Το μόνο που τους ενδιέφερε είναι να ανατρέψουν το status quo με καινούρια πράγματα.

Εξού και η ραγδαία πρόοδος που παρατηρήθηκε στους αρχαιοελληνικούς ρυθμούς..

Ο πολύπαθος ναός της Αθηνάς Νίκης

Απο τα αιγυπτιακού στυλ μυκηναϊκά προχωράμε στην κλασσική εποχή σε μόλις 200 χρόνια..

Εν αντιθέσει η τέχνη των αρχαίων Αιγύπτιων παρέμεινε στάσιμη και αναλλοίωτη για 4000 χρόνια.
όπως άλλωστε και η βυζαντινή τέχνη για 2000 χρόνια..












Τα μισά Ελγίνεια μάρμαρα..

Τα λευκά είναι αντίγραφα του 1800 τα αυθεντικά βρίσκονται στο βρετανικό μουσείο.

Πώς τον λεν τον ποταμό..




Αίθουσα σινεμά..

Βιβλιοπωλείο..


Καταπληκτική καφετέρια..





Η Αρχαία Αθήνα..


Η Βαβυλώνα..


Ενα απο τα διάσημα αρχαία σκυλάκια της ακρόπολης..

Update..

Τα δύο σπίτια που αρχικά θα κατεδάφιζε το Ελληνικό κράτος για ''απρόσκοπτη θέα προς την ακρόπολη'' όμως μετά απο αντιδράσεις αναθεώρησε..
Το πρόβλημα με αυτά τα σπίτια είναι ότι ενώ η μπροστινή τους όψη είναι υπέροχη η πίσω όψη τους δεν βλέπεται..
Οταν τα βλέπω απο μπροστά λέω ευτυχώς που δεν τα κατεδάφισαν όταν τα βλέπω απο πίσω λέω ..........