Saturday, May 16, 2009

Do it the Cypriot way.


Το σημερινό πρωτοσέλιδο του ''Πολίτη'' δεν αποτέλεσε έκπληξη για μένα καθώς το τμήμα δημοσίων έργων μου είχε αποστείλει εδώ και ένα περίπου χρόνο ειδοποίηση απαλλοτρίωσης ενός οικοπέδου που είχα δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού το οποίο ούτως η αλλιώς ήταν άχρηστο αφού πέρασε απο την μέση το παρών high-way πριν 20 χρόνια και έτσι ήξερα ότι είχαν σκοπό να κόψουν ΟΛΑ τα δέντρα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου για να κάμουν την γνωστή σε όλους μας διαπλάτυνσή. Η τότε κυβέρνηση Κυπριανού απέρριψε σχετική υπόδειξη του τότες υπουργού να υπάρξει πρόνοια δημιουργίας 3ης λωρίδας διότι δεν ήθελε να πληρώσει (ευτυχώς για μένα) παραπάνω λίρες για απαλλοτριώσεις. Έτσι σήμερα θα πρέπει το κράτος (εμείς) να πληρώσει δεκαπλάσια χρήματα για απαλλοτριώσεις και επιπλέον να βιώσουμε αυτό το τεράστιο οικολογικό έγκλημα που θα λάβει χώρα σε μερικούς μήνες.

Υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λευκωσία? 
-Ναι

Πρέπει να γίνουν έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου? 
-Φυσικά.

Ταπεινή μου άποψη όμως είναι ότι η διαπλάτυνση του δρόμου δεν είναι τίποτε άλλο απο μιλλοσφοντζίσματα καθώς η ρίζα του προβλήματος είναι στα φώτα του καλησπέρα και στον πολεοδομικό σχεδιασμό (εδώ γελάμε) της Λευκωσίας. 


Όσες λωρίδες και να προσθέσουμε στο highway δεν πρόκειται να αλλάξει το γεγονός ότι η Λευκωσία έχει μια μόνο κεντρική οδική αρτηρία (την λεωφ. Μακαρίου) η οποία θυμίζει στενοσόκκατο του Brooklyn. (περίπου)  Περισσότερες λωρίδες στο highway απλά θα δίνουν την δυνατότητα σε περισσότερους οδηγούς να έρχονται πιο γρήγορα ως το Round about και το 
Mall και θα δημιουργείται από εκει πέρα ακόμη μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Το τμήμα δημοσίων έργων θα έπρεπε να ξεκινήσει την αναβάθμισή του δικτύου με την δημιουργία κόμβου στα φώτα του καλησπέρα υπογειοποιώντας  τον δρόμο για όσους θέλουν να παν αριστερά και δημιουργώντας ''υπέργεια'' διάβαση (η οποία θα έχει το ύψος του παρόντος δρόμου) και θα δίνει την δυνατότητα της απρόσκοπτης πορείας προς το κέντρο της Λευκωσίας, καταργώντας τα φώτα (και τις κάμερες) του καλησπέρα.
Μετά θα έπρεπε να κάνει τις διαπλατύνσεις στο δρόμο του Aluminum Tower και μετά να προβεί στη δημιουργία λωρίδας Tram υψηλών ταχυτήτων Λευκωσίας - Λαρνακας που θα ενώνει και το αεροδρόμιο με την πρωτεύουσα.

 Εαν και εφόσον το πρόβλημα παρέμενε (που δεν θα παρέμενε) Τότε ίσως ναι, να προβούν στην κοπή όλων αυτών των δέντρων. Που και πάλι είναι πολύ χαζό μέτρο καθώς καλύτερο και ασφαλέστερο θα ήταν να δημιουργήσουν ένα δεύτερο Highway κατά μήκος του παλιού απο την μεριά του ΓΣΠ όπου θα διαμοιραζόταν η τροχαία κίνηση δημιουργώντας παράλληλα και μια νέα κεντρική αρτηρία απρόσκοπτης πορείας προς τη Λευκωσία όπου θα ενωνόταν με τα φώτα της Sadolin και μελλοντικά να υπήρχε πρόνοια να ενωθεί με την Κερύνεια (σε περίπτωση λύσης και επανένωσης)
Τελως πάντων.. επειδή στη Κύπρο ζούμε (τη χώρα του Status quo) και ξέρω ότι δεν μπορούμε να ελπίζουμε για πολλά πολλά ας ονειρευτούμε όλοι μαζί κάτι πιο εφικτό: Οι αρμόδιοι τουλάχιστον σήμερα να μεριμνήσουν για πρόνοια διαπλάτυνσης τεσσάρων λωρίδων ούτως ώστε να μην  χρειαστεί να ξανακόψουμε όλα τα δέντρα κατα μήκος του αυτοκινητόδρομου σε άλλα 10 χρόνια.
..Αμην?

No comments: